Let's go Actic!

Det har hänt två sensationer i mitt liv som gör min tillvaro bättre.
Den första grejen är min nya telefon, sjukt bra och skönt att äntligen ha den!
Nu kan jag äntligen ringa och ta emot samtal och HÖRA vad den andra säger.
Jag kan dessutom alltid se vad som händer på skärmen, hehe. 
Sen är det ju mycket plus att den fungerar som en dator också.
Så himla praktiskt, underhållande, förenklande. Jag är nöjd :-)
Kan ju mycket väl hända att jag börjar blogga från telefonen nu.
 
Den andra sensationen är att jag nu har bytt ut Universitets-grymmet och gruppträningarna där mot Actic som jag var på innan jag bytte! Anledningen till att jag bytte över huvudtaget från första början var att jag var sugen på bättre gruppträningsutbud (läs: danspass typ), och jag tänkte att det skulle vara smart att ha kort på Universitetet för då kan man ju träna i samband med skoldagen - före, efter eller rent av dra ett lunchpass. MEN, det fungerade inte alls så väl som jag tänkt vad det gäller den biten, gruppträningarna var jag på men jag kom  aldrig in i gymmandet där. Dessutom svarade inte min kropp lite väl på gruppträningar såsom den gör på ren styrketräning och löpning - daah, det borde man ju förstå men ändå. Förnyade mitt Actic-medlemskap för drygt en vecka sedan och har hunnit vara där tre gånger redan så det är bra, bara några tillfällen till så är jag ifatt så många gånger jag tränade på Universitetsgymmet under typ 8 månader, haha. Åh, ni må tro att det var skönt att köra deras maskiner igen, och då ska tilläggas att jag aldrig tidigare egentligen varit något fan av gymträning, men i lördags när jag var där för första gången på typ ett år så kändes det lite som att komma "hem". Nu ska jag hitta rätt igen och få lite ordning på tränandet :-)

Fördelar med Actic i jämförelse med Universitetet:
* Tv-apparater att ägna fokus åt om det skulle behövas
* Fläktar på alla konditionsmaskiner
* Fläktar i taket
* Fönster runt lokalen
* Högre i tak än Uni-gymmet som känns som en källare
= Dessa faktorer ovan gör att det går mycket lättare att träna!

Dessutom...
* Bad/Simning ingår
* Dubbelt så många löpband
* Det kostar ungefär lika mycket
= Tre ytterligare schyssta grejer!

Som grädden på moset så hade de ett erbjudande nu att första månadsbeloppen dras 28 augusti så hela sommaren är gratis, gillas.

Två veckor och två examinationer kvar av skolan nu... Mot mål!

För ett år sedan var vi på Kinamuren och åt buffé just denna dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0