Tralalalala

Idag må det vara molnigt men vilket underbart väder det varit den senaste veckan va?! :-) Jajjamän! Synd bara att jag inte riktigt kunnat njuta av vädret till fullo då jag varit illa tvungen att sitta inne och skriva ett PM på datorn eftersom man inte ser skärmen när man sitter i solen. Det skulle finnas någon typ av suflett som man kunde dra på runt dataskärmen så man ser det som är på skärmen även i solen. Vore inte det en bra grej att skapa så man kan sitta utomhus och arbeta/skriva/surfa ifall man är student, har ett databeroende yrke eller rent av bara vill sitta utomhus och datanörda. En sådan typ av "suflett" skulle göra att man kan kombinera nytta med "nöje". Vet inte om det är egentligen är ett nöje att pressa i solen, men skönt kan det ju vara - till en viss gräns. Har blivit mer sol och- värmekinkig med åren, när jag var yngre (läs: under 20 år), ÄLSKADE jag att ligga och pressa i solen. Nu har dock mitt intresse för att pressa i solen avtagit och jag tycker att det är brutalt jobbigt att ligga och svettas som en tok. Men - stundtals kan det absolut vara nice och bäst är det när det finns tillgång till en pool eller sjö att svalka av sig i som gör att man blir mer uthållig och uppskattar den värmande solen mer.

Nu är dock PM:t inlämnat, det sista på programmet! Typiskt att det envisas med att vara molnigt idag för det nu när man har tid att ägna sig åt sol :-P Men jag förkastar inte molnigheten helt för det molniga vädret förde nämligen med sig två bra saker idag: 1. Jag sprang en mil imorse utan några som helst problem! 2. Jag fick äntligen ork att ta tag i städning efter en veckas sol och värme som gjorde att jag undvek att dra runt med dammsugarn. Så, jag är nöjd ändå och har en energisk och positiv inställning :-) Helgen var bra och boostande på nå sätt! Helgen inleddes med att äta grillat och fredagsmysa med min kärlek, lördagen började med en energisk Eurovisionspinning och därefter styrde vi bilen mot Köping. I Köping firade vi Robins moster som fyllt 40 år och dessutom tagit examen med mat och fika, därefter tog vi oss vidare till svärfar för att äta lite smörgåstårta och kvällen avslutades sedan hos Jaska och Sofie för att heja på Loreen - och det gick ju väl som alla vet :-) Igår innan jag tog tåget hem till Öret var jag hos mormor en stund och tjattrade lite samt fick lite tårta, älskade mormor ♥

Dags att veckohandla nu kanske!
Nu återstår endast ett ynka examinations-seminarium som äger rum på onsdag innan 3 år på Hälsoutvecklarprogrammet är till ända! Hoppla! Efter seminariet blir det såklart att fira lite med klassen så jag hoppas på fint väder! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0