Jobb och träningssnack

Hallojs,
 
Jobbet går mycket bättre/lättare i år än förra året, jag antar att det beror på att jag kan rutinerna vilket gör att man inte behöver fråga massa utan kan agera själv i de flesta situationer. Sen är det ganska nice att det är tre sommarvikarier som inte varit där tidigare vilket gör att jag får känna mig lite erfaren, viktig och kunnig när de frågar mig om hur saker ska vara, och detta är ju egenskaper som är positiva för självförtroendet :-) På tal om jobb så har jag efter förra veckans sexdagarsvecka nu varit ledig två dagar. Igår total-sög ledigheten då det var så överjävligt dåligt väder, regn och storm, vilket gjorde att jag blev rastlös av att tvingas skrutta runt i pyjamasen och se massa serier/filmer hela dagen samtidigt som jag inte hade någon lust att ta tag i någon hemmasyssla som ju faktiskt vore optimalt att syssla med när vädret ändå inte lockade till utevistelse. Försökte dessutom intala mig själv att det var bra för mig att inte göra något särskilt alls på min första lediga dag för att vila upp mig osv. Runt 18.30 hade lyckligtvis regnet upphört och det såg ut att förbli stabilt uppehåll så då kunde jag äntligen ta mig ut en sväng, har ett slags behov av att röra mig utomhus någon stund per dag, det räcker med en sväng till affären men oftast blir det ju längre stunder7sträckor än så. Tänkte i alla fall typ "gå runt kvarteret" men eftersom jag har en slags jävel i mig så gick jag en mil istället, funkade fint det med, speciellt när man lyssnar på massa olika podcast med intressanta samtalsämnen/diskussioner.
 
Idag har vädret varit bättre, uppehåll och lite solglimtar då och då, och dessutom vaknade jag på ett bra och energiskt humör så morgonen började med hårdträning på gymmet. Har som mål att varje gång löpa 5 km/30 min, men sen när jag väl står där på löpbandet och har flow så förvandlas jag till en pushande maskin så när de där 5 km är gjorda så börjar jag tänka "Okej, jag springer eller går till 45 minuter istället", och efter de 45 minutrarna så brukar jag antingen tänka "Äh, om jag kör 15 min till så är jag ju uppe i en timme, det är ju bra" annars tänker jag "Okej, nu kör jag styrketräningen och så kör jag de resterande 15 minutrarna efter det". Bra pushning. På tal om styrketräning och löpning så är det exakt det träningsupplägget som funkar på mig och min kropp, jag mår såååå bra nu när jag återgått till gamla träningsrutiner på mitt gamla gym. Trodde typ aldrig att jag skulle lyckas komma i form igen eller komma i vissa klädesplagg, men nu har det hänt och jag blev så jävla chockad. Jag kan ha mina fyra "smalplagg" som jag tappat hoppet om och väger dessutom under 60 kg för första gången sedan förra våren. Viktmässigt spelar det egentligen ingen roll för det är ju storlek, måtten, känslan å spegeln som spelar roll, men riktmärken när det gäller vikten har nog alla och under 60 kg mår jag som bäst, trivs med min kropp - både känslan och hur den ser ut i spegeln, jag är gladare och har bättre självförtroende, och dessutom känner jag mig sexigare med en tajtare kropp vilket ju har positiv inverkan på sex/kärlekslivet :-)
 
I övrigt idag har jag dammat, gått ut med sopor och tvättat två maskiner och nu har det blivit dags att fixa lite mer mat så man får matlåda till jobbet imorgon då jag var slö efter träningen och åt matlåda! Maten jag gör ikväll blir kyckling i ugn - den maträtt som jag gör mest då jag tycker det är så enkelt då man lägger in kycklingfiléerna i ugnen till de är tillagade, sen kletar man på en burk god smaksatt creme fraiche, kanske tar lite paprika och champinjoner, och så får det vara inne en stund till, sen äre klaaaart! :D Har man ost hemma kan man strö över det också. Älskar mat som gör sig själv i ugnen som man inte behöver sköta. Nu väntar tre jobbdagar - onsdag, torsdag, fredag - och sen tre lediga dagar, wii! =)
 
Vi hörs!
 
På tal om den pushande Malin-maskinen så avverkade jag fem varv med varvad powerwalk och löpning i Vena-spåret i lördags efter jobbet, varje varv är 3 km så det blidde totalt 1,5 mil då, haha... :-P
Svettig och röd efteråt, men så nöjd:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0