Snurra

För att göra det enkelt för mig själv så följer här en update i någorlunda punktform.
Det är inte ett helt optimalt sätt att "catcha up" på egentligen, men men...

- Sommarvikariatet är i full gång, kör enbart dagspass i år igen = kl 7-15

- Just nu är det midsommar och jag jobbar hela helgen = fina slantar in!

- Efter jobbet/ledig tid tränar jag för fullt och kollar kriminalserier, på ett ungefär...

- Innan jobbperioden startade så passade jag på att laga massa matlådor, så nu har jag en massa att bara ta fram ur frysen så jag slipper stå och laga mat varje dag då jag inte tycker det är så speciellt kul att laga enbart till mig själv. Förberedelser är för övrigt lite av min grej, älskar att ha saker under kontroll, ligga steget före om det går.

- Förra året cyklade jag flitigt till jobbet alla pass utom typ åtta kanske, stäckan dit är 7,5 km så det blidde 1,5 mil varje gång, well done. Dessvärre bidrog det till att jag var helt slut när jag kom hem, vilket gjorde att jag formligen bara kastade av mig alla kläder så fort jag kom innanför dörren och la mig i sängen, stirrade upp i taket och dog några smulor. Resten av dagen orkade jag typ inte göra något alls, oklart om det enbart berodde på cyklandet men ändå. I år har jag lyxat till det genom att köpa busskort, lätt värt det, att komma fram till jobbet på morgonen och inte vara svettig - sen blire som ett litet mysigt moment att bussa dit med radio i lurarna :-) Så nu åker jag buss till jobbet och på vägen hem alternerar jag mellan att gå eller åka buss, och åker jag buss hem från jobbet så kliver jag av vid gymmet = praktiskt att göra det i samma veva så man inte kommer hem och hamnar i chillmood. Kan hända att jag kommer cykla en och annan gång också, har en på jobbet som är aspirant till att samcykla.

- Jag och Robin är i valet och kvalet att spendera en weekend i Göteborg i mitten av juli så vi ses och gör något tillsammans utöver det vanliga och inte minst gör något mer i sommar än bara jobbar. Jag i min lilla bubbla kollar ju såklart utlandsresor i mitten av augusti då jag suktar till utlandet, men jag tyglar mig och mitt sug till nästa år då det vankas två utlandsresor - en med min älskade och en där vi två åker med familjen för att fira att farsgubben blir 50 år.

- I veckan trillade det sista betyget in, så nu äre fritt fram och ansöka om examen! :-)

- Jag har bakat två olika knäckebröd den senaste veckan, älskar knäcke och de blev nice! :-)

- Det har blivit en hel del kalasande denna månad för övrigt. Martin och mammas kusin firades i början av månaden och veckan efter fyllde broder Daniel 16 år så då var det firande av honom. Förra helgen var det farfars tur så då åkte vi en sväng till Västerås och grattade lite. Och månaden kommer avslutas nästa helg med att kusin Leia blir 5 år (en hel hand, som hon själv malligt konstaterade att det var).

Nu ska jag kila till sängs, har nämligen blivit duktighets-maja och börja lägga mig tidigt/i god tid då jag insett det fina med att sova ordentligt, det ger så mycket :-) (Kan vara en periods-grej, det återstår att se)

Nytt träningslinne i fräck och fräsch färg
(Spegeln är dock inte lika fräsch ;-))


Goood Loka, skulle vilja att denna fanns i stor flaska

Fina du, min älskling... Som nu spelar ett stycke innebandycup i Norge.
Älskar att se in i dina stora blå... ♥

Avslutningsvis så är jag fortfarande "en glad jävel", som en jobbarkompis sa.
Jag har varit glad sedan jag föddes, jag hoppas det är en egenskap som kommer följa mig genom livet, även om glädjen inte alltid kommer att vara på topp, men åtminstone att den alltid återvänder i sin Malin-aktiga form.

Trackback
RSS 2.0