Söndag och helgsammanfattning

Hoppsan! Så var det söndag kväll och min älsklingsduva har flugit ur vårt kärleksnäste för denna gång efter en väldigt bra helg tillsammans. I fredags åt vi grillad fläskytterfilé med pommes och massa grönsaker och rotfrukter som vi gjorde i ugnen, därefter såg lite olika serier som vi gillar innan vi totaldäckade i sängen före klockan ens slagit tolv, då hade jag dessutom slumrat till ett antal gånger i soffan innan, blir väl så när man arbetar :-) Ska sluta håna mammsen tror jag...
 
På lördagsmorgonen vaknade vi runt kl åtta och var piggelina så att somna om var inget alternativ utan istället tog vi oss för lite träning på olika håll, Robin körde intervaller utomhus medan jag drog till gymmet där det först blev 8 km löpning, sen blandade styrkemaskiner och avslutande 2 km löpning. Fullkomligen älskar morgon-träning, då kickar man liksom igång dagen och bär med sig en skön känsla hela dagen :-) Ett tricks jag börjat med när jag löper på bandet är att skymma sträckan och tiden med något, då blir man inte lika mentalt trött eftersom man bara kör på istället för att se hur varje sekund tickar samt se varje meter man springer. Nåväl, efter lite dusch och fix efter träningen åkte vi till Köping där vi började visiten med att inta lunch på Falkboet, en god biffgryta med stekt potatis. Efter lunchen glidit ned svängde vi förbi Robins farmor och farfars gamla hus för att se om det fanns nå schyssta prylar vi kunde överta nu när huset ska säljas och det som ingen vill ha kommer kastas bort. Efter ett varv i huset där jag var i extas över en del prylar som jag ville plocka med mig så insåg vi att vi skulle behöva åka tillbaka lite senare då vi skulle iväg på kusin Leias femårskalas, och dessutom var vår lilla bil redan ockuperad av fyra vinterdäck som vi haft i deras garage så sakerna fick inte plats. På kalaset var det angenämt, femåringen var glad över alla tjejsaker hon fick och det bjöds på massa sött och gött som det brukar göra på kalas. Efter kalaset hade vi lagt ur vinterdäcken i mamma och pappas garage så då svängde vi som planerat återigen förbi huset för att plocka upp de saker vi spanat in, med oss hem fick vi allt från finporslin till fryspåsar, kastrull, ljusstakar, krukor, vasar, tavla, finbestick, tvättmedel.... För att inte glömma alla de snapsglas som Robin har någon slags förhoppning av vi någon gång ska ha användning för ;-) Haha.. Ja, det blidde en salig blandning helt enkelt ;-) När vi packat upp alla saker gjorde vi en riktigt matig pizza, vi öste på allt vi kunde tänka oss skulle vara gott på pizza utöver tomtatsås och ost som alltid ingår - det blev skinka, kyckling, fläskytterfilé, räkor, köttfärs, champinjoner, paprika, lök, fetaost :-P Kvällen avslutades som fredagen, med en del Criminal minds-avsnitt, lite slummer i soffan och allmänt mys innan sängen tog emot oss i god tid även denna kväll.
 
Idag, söndag, började dagen runt 9. Vi åt frukost, såg ett avsnitt Criminal minds och därefter begav vi oss till Vena-spåret för att springa lite. Totalt blev det 6,5 km löpning och 5 km promenad. Efter turen åt vi lunch, som var pizzan från igår och den smakade faktiskt snäppet bättre såhär dagen efter - kanske har det att göra med att vi tränat innan. Av pizzan blev det till och med en bit kvar i matlåda till mig, matig pizza is the shit. Resten av denna söndag har inte ägnats åt något särskilt alls, fett soffhäng och Criminal minds-marathon. Känner mig lite smått rastlös nu så jag ska ta och dammsuga och städa bort lite småprylar som ligger och dräller där de inte ska ligga och drälla :-) Lika bra att passa på medan lusten och andan finns där! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0