Tisdag

När jag kollar tillbaka i backspegeln på helgen som var så var den riktigt bra och lagom innehållsrik, och allt gjorde jag med min bästa vän och mycket älskade andra halva, vi två alltså, två förälskade kärleksduvor! :-) I like it! I fredags inledde vi helgen med att spela minigolf på Gustavsvik, Robin vann föga förvånande - men vad som däremot är förvånande är att jag INTE blev en dålig förlorare :-P Efter att vi svängt förbi Willys på hemvägen för att ladda upp inför helgen lagade vi sedan i ordning tacos som vi därefter åt och hade det allmänt skönt fredagsmysigt. På lördagen vaknade jag pigg som en mört runt kvart i sju, av ren vana att gå upp tidigt i kombination med att vi gått till sängs i hyfsat god tid på fredagskvällen. Lördagen ägnades åt en bit träning, film och på kvällen drog vi oss mot stan för att äta lite grekiskt på Hellas, yummie for my tummy, och mätt som fanken blev jag då jag för ovanlighetens skull fick för mig att även klämma i mig en förrätt... :-) Mätta och belåtna drog vi vidare på lite häng hos en kompis där några bekanta och obekanta ansikten var, det var riktigt trevligt och jag fick mig många skratt, och nånstans i grabbarnas berusning fick de dessutom för sig att sno med sig ens hemnyckel och skoja till det lite i hans lägenhet medan han sov kvar hos sina föräldrar. Sagt och gjort - jag som var nykter körde grabbsen till lägenheten och mission "trasha Sölles lägenhet" genomfördes, lite om-möblering, toalettpapper hängandes här och var, skåpluckor öppna, duschslangen i toastolen etc. :-P Dagen efter när han kom hem trodde han att det varit inbrott, hehe. På söndagen gjorde vi någon egenkomponerad maträtt med gulashsoppa som bas och söndagsgosade lite innan Robin återigen åkte till Köping... Han hann knappt ut i trappen innan mina ögon tårades, jag hatar goodbyes och att vara ifrån varandra när man just vant sig vid att ha lite sällskap här hemma :-) ♥
 
Nåväl, nu äre tisdag och det känns okej som gräsänka, dagarna trallar ju liksom på när man arbetar, visst är dagarna rätt så enformiga och lika varandra men de går framåt och jobbet går som på räls så inga klagomålsramsor från mitt håll! :-) Imorgon ska jag vara på en annan våning vilket ska bli kul/spännande/intressant för variationens skull, ska vara där minst två gånger till innan sommaren är slut också så det ska bli schysst å se hur det är där inför de kommande gångerna. Sen på torsdag är jag ledig innan tre dagars jobbhelg, fre - lör - sön. Och sen återstår bara tre veckors jobb, sjuuukt konstigt för det har gått sååå snabbt. Och nästa vecka jobbar jag dessutom bara onsdag och torsdag så den veckan kommer ju gå på ett tjillevippeli.
 
För övrigt skrev jag ju i mitt förra inlägg att folk skaffar barn och förlovar sig ideligen i min omgivning, och lustigt nog så toppade morbror Kristoffer och Sandra det hela med att dra till med att GIFTA SIG ihelgen utan förvarning, kuuul! :-)
 
Nu ska jag dra dusch innan tv-kvällen med Top Model och Project Runway. Var ett tag sedan jag såg tv nu faktiskt... Kan bero på att jag numera ägnar all min lediga tid åt att läsa, just nu äre Hammarbyserien av Carin Gerdhardsen som gäller. Hade läst första boken "Pepparkakshuset" sedan tidigare så i söndags köpte jag de tre resterande böckerna i serien - och andra boken som heter "Mamma, pappa, barn" som jag började med i söndags läste jag ut igår (måndag) kväll. Hehe. Läs-Mal(in).
 
AU REVOIR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0