Kardemummasumma

Tre eftermiddagar i rad har jag kunnat sitta på balkongen efter jobbet och bara njutit i solen vilket har bidragit till att jag känt livskvalité, överkroppen har dessutom fått lite välbehövlig färg och jag har äntligen läst klart boken jag läst i typ ett halvår (!!). Det tillhör inte direkt vanligheterna att jag läser en bok så långsamt, och jag har inget svar varför jag inte slukat den tidigare för den var bra så det var inte där felet låg. Har väl prioriterat annat helt enkelt. Nu när boken är utläst har jag börjat på Mari Jungstedts "Den farliga leken" - och den är hittills väldigt bra så den kommer jag garanterat ta mig igenom inom en snar framtid, plöja! Boken fick jag för övrigt av mitt pensionsbolag då man fick välja mellan åtta olika pocketböcker. Samma sak fick jag göra för tre eller fyra år sedan minns jag, då valde jag "Sommardöden" av Mons Kallentoft och efter den boken fick jag mersmak för den serien och har sedan dess läst alla andra av hans "årstids-lik". Känner redan nu när jag läser Mari Jungstedts bok att jag kommer fortsätta läsa hennes andra utgivna titlar. Kul att få upp ögonen för författare och böcker sådär! :-)
 
I övrigt har det inte varit så bra på träningsfronten denna vecka sedan förra helgens hårdkörare när jag löpte flera dagar på rad (lördag = 1 mil, söndag = 6,5 km löp + 5 km walk och på måndagen blev det återigen 1 mils löpning). Detta bidrog till att jag fick lite känningar i höger knä så jag har gjort det enda rätta - vilat knät i solen och ätit glass - och det gjorde susen för nu är både knät och övriga kroppen redo och laddade att återuppta löpningen igen =) Känner litet sting av abstinens att löpa i takt till musiken, och känslan efteråt. Får se om det blir någon vända imorgon (lördag) efter jobbet eller om det blir å vänta till tisdag när jag är ledig för nu jobbar jag lördag, söndag och måndag. På söndag jobbar jag dessutom 7-13 och 15-21, tjohej för tolv timmar... ;-) Ska ladda upp inför jobbandet med att ta tåget till Köping senare i eftermiddag för att äta grillat med Robin, den Lindgrenska familjen, svärfar och eventuellt mormor ikväll.
 
Äääsch! Nu har jag drällt runt på internet och meningslösa sidor allt för länge så nu är det hög tid att laga lunch och därefter läsa vidare i "Den farliga leken". För övrigt sitter jag inte alls lika mycket vid datorn längre sedan jag köpt en surf-kompatibel mobil som gör att man kan sköta sina buisness på den istället. Nåväl, när jag väl sitter vid datorn så skenar det liksom lätt iväg på ett sätt som det däremot inte gör när jag surfar på mobilen utan då gör man det man ska göra och sen är det klart. Nu skulle jag t ex egentligen bara kolla upp lite hotell ifall jag och Robin ska iväg, men så glider det liksom vidare till andra sidor också för att det är så enkelt... Angående en hotell-weekend så lutar det dock åt att vi bojkottar det (åtminstone tills vidare) och istället sparar till nästa års förlovning och utlandsresa. Kan hända att det blir något litet när man minst anar det, men det känns inte värt att lägga pengar på en weekend "bara för att" vi bör komma iväg och liksom passa på när vi är lediga, huvudsaken är ju att vi är tillsammans under ledigheten å var spelar ingen roll. Vi kan lika gärna vara hemma i Örebro och göra mysiga saker, gå ut och äta osv.
 
That's it för nu,
XOXO
 
Idag får jag pussa på dig igen, min kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0