Julidag

Hejsan!
 
Återigen står helgen inför dörren, som förra gången jag skrev, men till skillnad från förra helgen då jag jobbade så är jag ledig denna helg. Trots att det går väldigt bra att arbeta, och att jag inte har något emot att bussa iväg på morgonen, så är det såklart angenämt med lite ledighet mellan jobbvarven. Speciellt najz är det ju när ledigheten infaller samtidigt som helg så man kan hänga fullt ut med sin älskade som man inte ser skymten av i veckorna, förutom när vi skickar bilder på våra nunor för att inte glömma av hur den andra ser ut förstås, hehe :-) Bristen på Robin-existens i hemmet märks speciellt väl när det gäller mängden tvätt då tvättkorgen liksom inte fylls i samma takt som när han är hemma, dels för att han är ytterligare en person - och inte minst för att han förbrukar massa sportkläder. Man kanske kan tänka sig att en liten mängd tvätt är ett skönt faktum som jag njuter av, men faktiskt inte, för detta gör att jag i princip hinner använda upp alla mina trosor och softa strumpor innan jag inser att jag måste tvätta eftersom min mängd tvätt i det stadiet bara fyller typ halva tvättkorgen och normalt sett brukar man dra igång en tvättmaskin när tvättkorgen är full för då fyller den precis en maskin. Ja, jag vet - "Hej i-lands-problematik!" -så jag har full förståelse för om flera viftar flitidgt på sina intresseflaggor, det är luuugnt =)
 
Bortsett från att jag är tvungen att vända trosor in och ut* som resultat av tvätt-avsaknad så trallar la livet på, det går framåt, trots att det egentligen står still på de flesta fronter om man jämför med folk omkring mig som antingen förlovar sig eller skaffar barn - men jag är inte bitter utan nöjd med min tillvaro även om jag ju faktiskt blir ju väääldigt sugen på det sistnämnda, barn... Åh.. Längtar så förbannat mycket till barn-skaffar-dagen är här, men ännu är det lite kvar känner jag. Robin ska la plugga klart och vi båda ska dra en stunds jobb.... När det gäller plugg så har jag förresten kommit in på Socialpsykologi till hösten som jag ju är taggad på att läsa så det är la vad jag ska pyssla med i höst - och förhoppningsvis kombinera pluggeriet med lite jobb - om inte något smashing heltidsjobb blir mitt för då är det ingen frågan om saken utan full fokus på arbete!
Och, på tal om arbete så är det nu dags att duscha och krypa ned i sängen och sova inför veckans sista dag. Så jäkla skönt att duscha och sova efteråt, man blir så mysig och avslappnad i kroppen... Mjau.. Det ultimata för avslappning vore väl egentligen att ta ett bad istället för att duscha, men nu har jag ju inget badkar så... Sen vore det ju schysst med massage å lite kliande på ryggen.. Men nu har jag ju ingen sambo ikväll som man kan utkräva det av så.... Fast å andra sidan så behövs nog inte dem sakerna ändå för numera räcker det med att lägga huvudet på kudden så sover jag, nemas problemas! :-)
 
Ha en bra helg!!!
 
*(Nä, ni behöver inte rynka på näsan - det har INTE gått så långt att jag vänder mina underkläder in och ut! (ännu) Anledningen till att jag skrev det där om att vända underkläderna in och ut är för att det är ett slags internt skämt av min morfar vars bagage blev kvar i Tyskland när han skulle till London när jag var sju år. Jag frågade då: "Men morfar, vad gjorde du då?!" Varpå morfar svarade, med en viss glimt i ögat som är svår för sjuåringar att ta in: "Ja, jag fick helt enkelt vända underkläderna som jag hade på mig in och ut till min väska kom". Den sjuåriga Malin svalde såklart det svaret med hull och hår, och dagen efter skrev jag därför i den slags "dagbok" man hade i skolan och dokumenterade lite olika saker att min morfar varit i London och tappat bort sitt bagage och varit tvungen att vända på sina underkläder, sen skulle man rita en bild och där ritade jag en väska, ett par kalsonger och ett par strumpor, och sen ritade jag min morfar - en naken man med stort skägg- hahahaha.. Läraren kollade alltid igenom det man skrivit och signerade så sen på utvecklingssamtalet så sa min lärare Harriett till min mamma: "Jag hörde att din pappa varit i London och fick vända på sina underkläder" ;-) Mamma ba: "Men Malin...." Det ska tilläggas att det tog några år innan jag fattade att han ju faktiskt inte vänt ut och in på underkläderna utan att han köpte nya, men att han gjort på detta vis var liksom inte ett alternativ som fanns  i mina tankar innan)
 
Så gott med rostade mandlar, mega-craving näst efter broccoli med smör...
 
På tal om broccoli...
Ost och grönsakspaj på jobbet med mina två favoritgrönsaker; broccoli och röd paprika!
 
Och på tal om godsaker... Denna hade ett gott innanmäte;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0