Like a melody

Untz untz! Ding-a-ding-a-ding-ding-ding, här glider Mallan in! :-) Det må vara glest mellan inläggen men bloggen hålls fortfarande vid liv. Sedan sistens har Robin fyllt år och i samband med födelsedagen bjöd jag på en fin kärleksmiddag bestående av förrätt, huvudrätt och efterrätt, varav själva huvudrätten var den rätt som lyckligtvis var den mest lyckade - både smakmässigt och utseendemässigt. Testade mig på att göra smördegsinbakad fläskfilé faktiskt, och lyckades bra! Efterrätten i form av vit chokladmousse med limemarinerade jordgubbar kunde nog dessvärre klassas som ett platt fall då moussen blev grynig som ett resultat av att chokladen var för varm när jag blandade den med grädden... Suck. I ren desperation försökte jag mig på att frysa in den i hopp om att det kanske skulle rädda misstaget och bli till en glassigare version istället, men det var förgäves. Aja, det gjorde la egentligen inte så mycket på det stora hela, vi hade ju en fin kväll i alla fall :-) Men - jag ville ju lyckas med allt till min älskade och för min egen skull som den perfektionist jag är i vissa hänseenden så nu har jag gett mig fan på att försöka mig på moussen snart igen bara för att få lyckas med den och bevisa för mig själv, och inte minst få avnjuta en lyckad mousse med korrekt konsistens. Det kan även hända att jag ber Robin göra den till min födelsedag om en vecka, så överlåter jag den uppgiften till honom ;-) Fast, då finns risken/chansen att han lyckas, och då kommer jag kanske bli provocerad och ändå behöva göra moussen igen :-P [I-land]
 
Ahapp, sommarvikariatet är nu till ända, sista dagen avverkades idag... Nu på slutet av sommarvikariatet har jag varit lite på en annan våning, och ack så jag känt mig malplacerad och tafatt då jag inte haft koll på rutiner och personer vilket gjort att jag inte känt mig som en full tillgång då jag varit tvungen att fråga hit och dit ibland, få lite instruktioner. Men, fördelen är ju att man lär sig ju andra sätt att arbeta på och det kan behövas att man ruckar lite på sin bubbla ibland, att man får in lite nya intryck osv. så man inte blir så himla patriotisk i sitt normala arbetssätt. He-he-he. Kul tjöt.
 
Nu väntar tre veckors ledigt innan jag avrundar ledigheten med Lady Gaga, två jobbpass och sedan börjar plugglivet igen - om inget annat händer = dvs. det som skulle kunna hända är att jag får något av de fem jobb jag sökt!
 
Hupphupp, där blev det klart efter mycket nervositet att Sverige är i OS-final i handboll, weehej! :D Har följt de flesta sporter som går i detta OS, har nog aldrig följt OS så pass som detta år, och detta kan mycket väl bero på att tvn på jobbet står på hela dagarna. =) Så, nu är det dags att sätta igång grillen, lägga på kött och stoppa in ett stycke potatisgratäng i ugnen så det är klarrt till min älskade sambo kommer hem från träning. Kanske hinner vi sitta på balkongen och avnjuta maten i kvällssolen, hoppas :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0